Başkandan Mesajlar Tümünü Göster
ups_logo

UPS, drone ile kargo teslimini test ediyor.

 

UPS , bugün UPS teslimat aracından havalanıp bir eve paket teslim ettikten sonra aracın sürücüsü ayrı bir teslimat yapmak için aracı sürmeye devam ederken araca geri dönen drone testinin başarılı bir biçimde gerçekleştirdiğini açıkladı.

UPS bu testi, Ohio merkezli batarya elektrikli araç ve drone geliştiricisi Workhorse Group ile Tampa, Florida’da gerçekleştirdi. Testte, Workhorse tarafından üretilen drone ve UPS’in teslimat aracı kullanıldı.

Konuyla ilgili olarak, UPS küresel mühendislik ve sürdürülebilirlik başkan yardımcısı Mark Wallace şunları söyledi: “Bu test, şimdiye kadar yaptıklarımızdan çok farklı. Özellikle teslimat araçlarımızın tek bir teslimat yapmak için sık sık kilometrelerce mesafeyi kat etmesi gerektiği kırsal bölgelerde gelecekteki teslimatlarımız açısından büyük öneme sahip. “Durulacak noktaların kara yoluyla birbirinden kilometrelerce uzak olduğu bir teslimat güzergahı düşünün. Bu teslimatlardan sadece birini gerçekleştirmek için paket arabasından bir drone göndermek, teslimat aracıyla yapılan teslimatlarda ortaya çıkacak maliyeti azaltabilir. Bu da, ağımızda verimliliği artırmak ve aynı zamanda emisyon miktarımızı azaltmaya yönelik büyük bir adım olacaktır.”

ORION, UPS’in Entegre Yol Optimizasyon ve Navigasyon Yazılımı, bir yıl boyunca sürücü başına günde sadece 1,6 km daha az mesafe kat edilmesi UPS’in 50 milyon ABD dolarına kadar tasarruf etmesini sağlayabilir. UPS’in her gün yollarda çalışan 102.000 teslimat kuryesi var. Her bir teslimatı tamamlamak için gereken süre ve araç masrafları düşünüldüğünde kırsal teslimat güzergahları en maliyetli güzergahları oluşturur. Bu testte, sürücü bir teslimat için yoluna devam ederken, drone başka bir teslimat yapmaktadır. Bu, UPS’in gelecekte drone’lar için öngördüğü olası bir görevdir.

Wallace, “Kuryeler şirketimizin yüzünü oluşturur ve bu değişmeyecek,” dedi. “Heyecan verici olan ise, drone’ların güzergahları boyunca çeşitli noktalarda kuryelere yardımcı olma, onlara zaman kazandırma ve e-ticaretin büyümesiyle birlikte giderek artan müşteri hizmetleri ihtiyaçlarına yanıt verme potansiyelidir.”

 

computerworld



22 Şubat 2017